ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

Պարզունակ փոխօգնություն կամ «սոված ղարիբի» մոդելը

Պարզունակ փոխօգնություն կամ «սոված ղարիբի» մոդելը
05.06.2024 | 12:25

ՈՒրիշների մոտ տարածված այն կարծիքը, թե հայերը իրար միշտ օգնում են, իր մեջ պարունակում է միակողմանիություն, ավելի ճիշտ, անճշտություն։

Այն կայանում է նրանում, որ, ի տարբերություն որոշ ուրիշների, նման օգնությունը մեզնում կրում է ցածր կամ կենցաղային բնույթ և ավելի բարձր կազմակերպական-քաղաքակրթական մակարդակներում այն պրակտիկորեն բացակայում է։

Դա տեսնելու համար հեռու գնալ պետք չէ, բավական է մի քիչ ավելի մոտից ծանոթանալ հայկական ավանդական կուսակցությունների փոխադարձ գզվռտոցի տեսքով պայքարի պարզունակ մեթոդների հետ՝ իրենց ստեղծման օրից առ այսօր։

Այս հարցում իր շատ կարևոր դերն է ունեցել նաև պետականության երկարատև բացակայությունը մեզնում, որի պատճառով էլ մեր մենթալիտետը դարձել է ընտանիքակենտրոն, քանի որ, պետական կյանքին չմասնակցելու պատճառով, կյանքի համար պայքարի այդ մակարդակն է միայն հասանելի եղել մեզ համար։

Այս ուղղությամբ մեզ լավագույնս բնութագրում է՝

1․ Խեղճությունից բխող ցածր, այսինքն, անձ և ընտանիք մակարդակում մեկը մյուսի կարիքն զգալը և համապատասխան փոխօգնությունը:

2․ Իրական հզորության բացակայությունից բխող բարձր մակարդակի պլանավորված և նպատակային փոխօգնության անհնարինությունը։

Այս իմաստով հատուկ ուշադրության է արժանի նաև մեզնում ազգային մակարդակով բարձր արժեք համարվող հյուրասեր լինելը, որն անհասկանալի է ուրիշ մշակույթների մարդկանց համար։

Եթե այս հարցին փորձում ենք մոտենալ այն տեսական սկզբունքով, որ մարդիկ իրենց միջավայրում ձգտում են առավելագույն ազդեցիկության, ապա դա ցածրորակ քաղաքակրթական դաշտում բերում է քաղքենիական մակարդակի պարզունակ մրցակցության։

Այստեղից էլ, նախկին խեղճուկրակությունից և քաղքենիական մակարդակի մրցակցությունից բխող և անիմաստ ձևով մեկը մյուսին պարտավորեցնող հյուրասիրելու մարմաջը մեզնում և նույն հարցում մարդկանց բացարձակ անկախությունը արևմտյան մշակույթի մեջ։

Այստեղ աշխատում է «սոված ղարիբի» մոդելը, երբ համատարած աղքատության պայմաններում միայն պարզունակ փոխօգնությունը կարող էր ինչ-որ ձևով ապահովել խեղճուկրակ կյանքի շարունակականությունը, այն էլ՝ բազմաբնույթ ռիսկերի առկայության պայմաններում։

Դրանք բոլորը մի կերպ ապրելու հետևանքներ են, քանի որ, եթե մի կերպ չես ապրում, ապա, պատկերավոր ասած, կգնաս ռեստորան և հետո էլ կբարձրանաս հյուրանոցի քո սենյակը և ուրիշի օգնության կարիքն էլ չես ունենա։

Իսկ եթե մի կերպ ես ապրում, ապա քեզ կհասկանա միայն քեզ նման խեղճուկրակը, որի դուռը կծեծես և կկիսես նրա մի պատառ հացն ու կգիշերես նրա խրճիթում։

Բացատրություն պահանջող մի այլ երևույթ է աղքատությունից հետո ինչ-որ չափի բարեկեցիկ կյանքով ապրող մարդկանց ծայրահեղ հյուրասեր լինելն ու դրանով հպարտանալը, ընդհուպ մինչև դա ազգային մակարդակով արժեք համարելը։

Այս առումով հատկանշական է նաև, որ ուրիշներն էլ զարմանքով ու հաճույքով օգտվում են դրանից, բայց պայմանով, որ իրենք ի պատասխան նման բան չեն անելու։

Պավել Բարսեղյան

Դիտվել է՝ 6127

Մեկնաբանություններ